מבט על הזיכיון האייקוני של מלחמת הכוכבים

מלחמת הכוכבים, שנוצר על ידי ג'ורג' לוקאס, הוא אחד מזכיונות הסרטים הפופולריים והמצליחים בכל הזמנים. הסדרה, המתרחשת בגלקסיה רחוקה, רחוקה, מספרת את סיפור הקרב בין הג'דיי לסית', והמאבק לחופש נגד האימפריה הרודנית. הסדרה מלאה בדמויות אייקוניות, רגעים בלתי נשכחים ואפקטים מיוחדים פורצי דרך שכבשו את לבם של מעריצים ברחבי העולם.

זיכיון מלחמת הכוכבים מורכב מסדרה של סרטים, תוכניות טלוויזיה, ספרי, קומיקס ומשחקי וידאו היוצרים סיפור אפי שאין שני לו! הטרילוגיה המקורית (פרקים IV-VI) שיצאה בין 1977 ל-1983, עוקבת אחר סיפורו של לוק סקייווקר כשהוא מגלה שהוא ג'דיי ומצטרף למרד נגד האימפריה. טרילוגיית הקדם (פרקים I-III) שיצאה בין 1999 ל-2005, חוקרת את עליית האימפריה ונפילת הג'דיי. טרילוגיית ההמשך (פרקים VII-IX) שיצאה בין השנים 2015-2019, ממשיכה את סיפור הטרילוגיה המקורית וחוקרת את מורשת הג'דיי והקרב נגד שרידי האימפריה.

הדמויות של מלחמת הכוכבים: אחד הדברים שהופכים את זיכיון מלחמת הכוכבים למיוחד כל כך הוא צוות הדמויות האיקוני והמגוון שלו. מהגיבור הראשי לוק סקייווקר ועד לנבל הבלתי נשכח דארת' ויידר, הסדרה מלאה בדמויות מורכבות וכוללת גם מגוון רחב של מינים חייזרים ודרואידים, כל אחד עם היכולות והאישיות הייחודית שלו.

למלחמת הכוכבים יש בסיס מעריצים ייעודי ומגוון רחב של מרצנדייז, מבגדים, אביזרים ודמויות אספנות ואפילו אטרקציות בנושא מלחמת הכוכבים כמו פארק השעשועים של מלחמת הכוכבים: גלקסי'ס אדג'.

לא ניתן להכחיש את המורשת של מלחמת הכוכבים, שהשפיעה רבות על תעשיית הקולנוע ועל תרבות הפופ ויצרה ציבור שלם של מעריצים. המדקלמים ומשתמשים במגוון משפטים וציטוטים מסדרת הסרטים ברחבי המדיה ובחיי היום יום.